Com arribar-hi

Com arribar-hi a peu

El tradicional camí a peu des de Torroella fins a l’ermita, s’inicia al capdamunt del carrer de Fàtima. A la dreta, seguint uns 100 m pel carrer Camí de les dunes, a l’alçada dels antics dipòsits d’aigua i el forn de la calç trobem uns plafons d’informació del massís. Heu de seguir pel carrer del Camí dels Tres Pins, fins a travessar la Ronda Pau Casals. Veureu que a la vostra esquerra us queca la Zona de Benvinguda de visitants del Montgrí.

Si veniu de fora de Torroella, és probable que arribeu directament a la nova Zona de Benvinguda de visitants del Montgrí. Es tracta d’una zona d’aparcament, picnic i informació a toca de la Ronda Pau Casals on podreu aparcar còmodament i iniciar el camí de l’ermita. Cal bucar el Camí dels Tres Pins, que el trobareu a l’est de la zona d’aparcament i hi podeu accedir còmodament des de la mateixa Ronda Pau Casals. El veureu a l’esquerra, i heu de seguir la indicació que us portaria al Castell del Montgrí.

Iniciem el Camí dels Tres Pins, sense asfaltar. Veureu que ben aviat es bifurca, un caminet més estret a l’esquerra i el camí pròpiament dit, a la dreta. Més endavant trobareu més desviaments. Seguint el camí cap amunt, no tenim pèrdua, tot i haver-hi diferents branques de camins, el nostre objectiu és el Coll de la Creu de Santa Caterina, on podem distingir-hi una creu de ferro. Abans d’arribar-hi trobarem tres capelletes, dues a la dreta i una a l’esquerra; son de pedra i amb sostre de volta. És probable que siguin uns vestigis de la devoció popular relacionada amb Santa Caterina. A la pedra del terra d’una d’elles hi ha un forat en forma de peu, que la tradició popular diu que és una petjada de la Santa. Més recentment van servir de refugi als pastors que portaven els seus ramats a pasturar a la muntanya.

Fins a la creu ( 196 m )el temps estimat és d’uns 40 minuts. Una vegada aquí dalt i si el temps hi acompanya, pel vessant sud podem disfrutar d’unes vistes espectaculars dels pobles de la plana, del Ter, del mar, de les muntanyes que ressegueixen la costa, les Gavarres i el Montseny.

Pel vessant nord i cap a l’horitzó veiem fins les Alberes, el coll de la Jonquera i a l’altra banda, França; en primer terme els pobles de Bellcaire d’Empordà i d’Albons. És el camí que baixa per aquest vessant el que ens portarà fins al peu de l’ermita, només hem de seguir-lo.

Als nostres peus tenim la Vall de Santa Caterina. A la dreta ja veiem l’ermita, envoltada de pins que, sorprenentment , varen resistir l’incendi del mes de setembre del 2004, que va deixar el Montgrí pelat.

Si seguim pel camí de la dreta pujaríem fins al castell. Si continuem avall, en menys d’un quart d’hora arribarem a l’ermita.

de Verges

(direcció Ullà C-31) – Cruïlla carretera Bellcaire-L’Escala (GI-632) fins Bellcaire d’Empordà

Circulem per la C-31 direcció Torroella de Montgrí, passat el km 354, a l’esquerra ens queda el km 0 de la carretera GI-632 de Bellcaire d’Empordà a l’Escala. Seguim per aquesta carretera uns 2,5 km. Una vegada passada la corba deixem a l’esquerra el nucli urbà de Bellcaire. A la dreta, just a l’alçada d’un taller mecànic hi ha el senyal indicador cap a l’Ermita; iniciarem la carretera veinal asfaltada Bellcaire-Ullà.

Uns 1,3 km endavant, a l’alçada d’una petita pineda,trobem un rètol que indica direcció l’Ermita cap a l’esquerra Aquí comença un camí asfaltat que cal seguir -el que portaria fins la pedrera- , però uns 50 m just a l’esquerra -hi ha indicador – entrem en un cami-torrent, que seguirem uns 300 m fins a trobar una bifurcació. Si continuéssim recte aniríem a l’Ovellaria. Cal seguir el cami de la dreta – hi ha indicador-; uns 3 km amunt arribarem a l’ermita de Santa Caterina.

de Torroella

de Torroella fins Ullà per la C-31

Circulem per la C-31 de Torroella de Montgrí fins a Ullà; una vegada passat el nucli urbà (km 351,900), trobem un rotonda que a la dreta indica cap al centre del poble; a partir d’aquí trobareu cartells indicadors. Cal entrar-hi i agafar el segon camí a l’esquerra, immediatament a la dreta i seguir el carrer fins al capdamunt a l’esquerra. Ja estem a la carretera veinal Ullà-Bellcaire d’Empordà.

Uns 1,2 km endavant, a l’alçada d’una petita pineda,trobem un rètol que indica direcció l’Ermita cap a dreta. Aquí comença un camí asfaltat que cal seguir -el que portaria fins la pedrera- , però uns 50 m just a l’esquerra -hi ha indicador – entrem en un cami-torrent, que seguirem uns 300 m fins a trobar una bifurcació. Si continuéssim recte aniríem a l’Ovellaria. Cal seguir el cami de la dreta – hi ha indicador-; uns 3 km amunt arribarem a l’ermita de Santa Caterina.

de l’Escala

De l’Escala direcció Bellcaire per la GI-632

Circulem per la GI-632 de l’Escala direcció Bellcaire d’Empordà, passat el km 3, en el nucli urbà i a la banda esquerra, a l’alçada d’un taller mecànic hi ha un senyal indicador cap a l’Ermita; iniciem la carretera veinal asfaltada Bellcaire -Ullà.

Aproximadament 1,3 km més endavant, a l’alçada d’una petita pineda,trobem un rètol que indica direcció l’Ermita cap a l’esquerra. Aquí comença un camí asfaltat que cal seguir -el que portaria fins la pedrera- , però uns 50 m just a l’esquerra -hi ha indicador – entrem en un cami-torrent, que seguirem uns 300 m fins a trobar una bifurcació. Si continuéssim recte aniríem a l’Ovellaria. Cal seguir el cami de la dreta – hi ha indicador-; 3,3 km amunt arribarem a l’ermita de Santa Caterina.

Amb cotxe

L’ermita de Santa Caterina, està al terme municipal de Torroella de Montgrí, al Baix Empordà (Girona).
Les coordenades geogràfiques són: 42º03’29” N; 03º08’04”E.

Tot i que està en procés de senyalització a la carretera, us indiquem detalladament el recorregut que cal fer per arribar a l’ermita, independentment del vostre lloc de sortida i dels senyals que anireu trobant al llarg del trajecte.